juni 27, 2011

pärla

Just ja! På Ny Adelgade i Köpenhamn ligger en pärla - danskens Tage Andersens butik. Eller jag vet inte om butik är rätt benämning, men man kan tydligen köpa allt man ser där. Men det är dyrt, dyrt och bara att få komma in kostar 40 danske kroner, men det är billigt om du frågar mig. Att en liten stund få gå omkring i hans universum... I sommar ska vi åka och se hans trädgårdsutställning, den ligger på väg mot torpet. Fotografera får man också göra, tur, för jag vet inte hur jag annars ska förklara.
kamelia
     
"Det man gör måste först och främst vara för sin egen skull.
 Därefter får man hoppas att den betraktande världen
uppskattar det."    
- Tage Andersen          

3 kommentarer:

  1. Att man fick fota! Vilken grej! Fina bilder. Va brun du ser ut att vara. jag kommer som snövit i morgon. Jag har avstått solen i år. Trivts bäst i skuggan! men vi packar för ett ev strandbesök i måra. Puss

    SvaraRadera
  2. he he man kan fixa med kontraster på redigeringen. Men jag var nog lite brun, då. Efter denna vecka ska jag vara det igen! Fast snövit, om det görs hela vägen, är vackrast

    SvaraRadera
  3. FINT ! Vill oxå dit när jag ser det här... En riktig pärla. Sara, tänkte på brunleken idag jag!

    SvaraRadera