juni 23, 2011

ge mig sommar

Ett tappert försök att akutframkalla sommarkänsla. Idag vill jag inte tänka på vad det är för dag imorgon. Jag och Arne har varit snoriga hela veckan, du var sjuk först sen fick jag passa på att vara sjuk de gånger du sov middag. Ute har det regnat, regnat, regnat och jag har frusit under filtarna. Precis som man aldrig tror att man nånsin mer kommer bli frisk är det lika svårt att föreställa sig sol, värme, ..något som heter sommar. Idag hade vi repat oss någorlunda, vi trotsade regnet åkte in till stan jag gick på min favoritsecondhand och köpte en gammal badanka till dig från 70-talet. Den var så söt, åh jag vill att ni ska plaska tillsammans! I sol, värme, sommar... Jag blåste genast upp din nya kompis när vi kom hem, jag försökte bli varm igen efter promenaden, ingen lugn stund när du har blivit frisk, nej, vad är det som händer...lilla ankan!
Och luften, den pyser sakta ur oss båda...

1 kommentar:

  1. Ja, regn känns gjort nu - men hoppas och tror på ett uppsving till veckan... gräsmattorna ligger och väntar på små barnfötter! Finfin anka!

    SvaraRadera