juni 07, 2011

köpenhamn, baby!

åh baby, du ska få flyga över hela världen









topp-lista!
* Vädret! Vi klädde av oss till mindre, eller inga, kläder och svalkade oss med öl och vatten. Allt är så mycket enklare när solen skiner. Man blir mer ...dansk!
* Alla dessa uteserveringar. Här blev vi folkliga för gott tror jag. Man kunde sitta i klänning till tio på kvällen, det fläktade bara ljumt. Och väck med gi - vitt bröd är himmelriket. Arne pillade nöjt i flera timmar, vi log åt hur det såg ut som en liten fågelstation under din stol varje kväll.
* Hotellbadkaret. Min lilla tumlare som bara upplevt en fjuttig balja...
* Louisiana. Jag fick dock en smärre pollenattack, men genom mina tåriga ögon kunde jag skönja en fantastisk utsikt över havet.
* Att bedstefar och bedstemor hälsade på över dan. Jag och Johan kunde smita iväg en stund för oss själva.
* Tage Andersen. En otrolig liten butik, jag måste berätta mer sen.
* Ecco-sandaler. (mina) "promenadvänliga"
* Framåtvänd resevagn. Du är nog en spejare till sorten, arnegubben. Vi får se hur det blir med språkinlärningen.
* Biologiske have. Jag har lärt mig att have betyder trädgård på danska. Tänk ett hav av blommor...
* Ljuset. En platt stad som reflekteras av havet... magiskt!
* Att vi gjorde det. Resetanden är blodad.


4 kommentarer:

  1. WoW. Fina bilder. Fin summering av vad vi kan förstå, en fin resa! Underbart!

    SvaraRadera
  2. Jätte, jättefint baby! Underbara Arnebilder.

    SvaraRadera
  3. vi vet ju vilken som är bästa bilden!

    SvaraRadera
  4. JA - visar vart skåpet ska stå!

    SvaraRadera