maj 03, 2011

arne har inte tråkigt

, han har just lärt sig vinka.
hej, hej!



































men blä att det snöade nu på morgonen. Vad hände, jag gick i klänning för en vecka sen? nä, idag stannar vi bara hemma. Det vanliga; leka, lyssna på P1 (där de just nu pratar om varför vuxna inte leker) , interneta (ska försöka dra ner på dator-tiden...), traggla piano (alltid samma låt, tänker ibland på grannarna. Men oftast inte.), kämpa med att få till en kul/god/nyttig middag (inne i en ingen inspiration mat-svacka), bädda sängen (så jag känner mig mindre "pyjamas") längta efter Johan... Vad gör ni en gråmulen tisdag? Och vad ska jag laga till middag?

3 kommentarer:

  1. Men hejhej gladskit!
    Ja va hände med vädret? Ja sa upp mina storslagna leka-i-parkenplanerna med mammagruppen. Idag går jag igenom 560 st kort från bröllopet. Pju. Sen ska vi leka till tonerna av James & Karin och kanske lyckas knåpa ihop en god middag vi också. Inspirationen vad gäller matförslag kan ju vara lite svajig. Men en höjdare för ett tag sedan var egengjorda cannelloni fyllda med ricotta, spenat och valnötter. Lite pilligt att göra, mycket gott att smaka! Puss

    SvaraRadera
  2. Hej hej hej! Vi rör oss bara här i krokarna idag. Fy för lovikavantarna som föll imorse (men vem kommer att minnas detta om en vecka ty vår bästa tid är nu). Försöker också dra ner på datandet, det går sådär! Sorterar och ställer tillbaka dvd:er och böcker som Henry sliter ut gång på gång, lönlöst! Och maten, ja.. haha. Gjorde broccolipaj igår (utan salt för Henry skulle smaka), blev ganska gott, men jag längtar efter DEN DÄR rätten nu som jag inte riktigt kommer på för tillfället .. Förslag mottages tacksamt också här :) Vi längtar efter er! Vill ses snart!

    SvaraRadera
  3. ja hej på er! äntligen har ni kommit hem! Det blev ratatoille

    SvaraRadera