maj 05, 2011

gult är fint

efter jul är man (jag) dödstrött på färgen rött. Måste rensa bort allt tomtekrafs direkt för att inte få huvudvärk. Då vill jag bara ha vitt vitt vitt. Ett nytt år, ett rent vitt papper.
Men efter en gulorange påsk är det nästan att jag får mersmak. Allra helst som servetter, ranunklar, en pyntkudde, plastleksaker och små kläder till dig. Små duttar. Jag kan inte komma på nån mer hemtrevlig färg. Just nu drömmer jag om såna där gulvit-randiga markiser, det ska jag ha någon gång på ett hus. Bland klättrande gula rosor... den blekgula nyansen är ännu mer habegärlig. Förra året kom den första sällsynta gula pelargonen Dresden first yellow, sånt kan man läsa om i Pelargonbulletin! Gult gör mig glad!

3 kommentarer:

  1. Jag veeeet. En klick gult här och var. Love it!

    SvaraRadera
  2. Gult gör mig också glad! En legobit här, ett fäljkors där, en gul bil. Gula krukrosor. För att inte tala om gula små bebiskläder, ock ja. Tack för idag fina du, härliga dagar vi har!

    SvaraRadera