maj 17, 2011

hortensia

favoritblomman just nu, hortensian. Den melerade hortensian med färger från blekgrönt till gammelrosa, jag har den perfekta vasen till. Den är så kvinnlig. En kompis undrade lite skeptiskt vad jag menade med det? Jag vet inte, den är bara så mycket, kurvig voluminös en mogen kvinna som absolut använder läppstift... visst förstår ni lite grann? På min födelsedag fick jag pengar av Johan att handla med på blomaffären, tre sedlar i näven och samma lycka som när man som barn en lördag skulle gå till kiosken! Snittblommor, lösgodis...lika gott, dyrare såklart men lyckan är mer långvarig nu. Allt hänger ihop, igår sms:ade jag en vän att längtans blomma som efter häggen står på tur måste vara syrénen. Bästa svaret att ja, den är nog snart fulländad, hon luktade på en häromdan men det var en liten liten bit kvar tills den skulle frigöra hela sin ljuvliga doft. I senaste numret av elle interiör var det reportage från idolen, han hade så fint, en häck med syrénhortensia runt knuten. Det visst jag inte, tänk att det finns en sån... Syrénhortensia!

1 kommentar:

  1. Mellan hägg och syrén, finns det nån finare tid? Och syrénhortensia, vilken grej. Bästa av två världar.

    SvaraRadera