maj 23, 2011

måndagsambitioner

Jag gillar måndagar. Måndag är en perfekt dag att stanna hemma, man smälter helgen, spånar på veckan, går nöjt omkring och hemmafruar. P1:s Odla i bakgrunden, Arnes upp och stå - upp och stå i förgrunden. Jag viker frottéhanddukar, bäddar sängen, läser kokböcker och spanar in i kylskåpet. Det är sprängfyllt, så jäkla nöjd! Dyr-Konsum (som man ränner till var och varannan dag men bara överlever max två middagar med) och gårdagens solsken fick stå över, ett litet hugg i magen, men vi tog oss i kragen och åkte till en ödslig och kall Ica-butik. Storhandla. Idag är det värt - tvåtusenåttahundra kronor. Nu ska här lagas mat! Alla dessa snygga recept från Om jag var din hemmafru... Det är ju jag! Särskilt idag när det är en måndag och min ambition ligger i nivå med att hacka grönsaker i perfekta bitar. Nöjd så. Arne siktar högre, han vill upp upp upp! Hela tiden... Jag tittar på, suckar men förundras, vilken vilja vilken ambition heja heja!

3 kommentarer:

  1. ...finns ju inget så inspirerande som ett välfyllt kylskåp! Bra slaget. The sky is the limit, sas. Den där kokboken verkar ju skitbra, är nu adlibrissad!

    SvaraRadera
  2. Vad ska Arne öva på i Jämtland?Gå i trappan kanske?

    SvaraRadera
  3. trappa, hundrygg..livsfarlig men livserfarenhet. Tack igen för kokboken mamma, elon man vill laga allt!

    SvaraRadera