augusti 22, 2011

om jag blundar

Semesterbilder. De får syresätta en snålblåsig höst, tack för den fina meningen. Kommer ni ihåg att vi nyss haft sommar? Knappt jag. Medan jag har suttit och valt ut våra finaste bilder, den och den och den.., har jag tänkt "så här vill jag minnas vår semester". Tänkt att oj, av foton kan man få nästan helt nya minnen. Jag kan välja att framkalla vår sommar utan regn, sätta in i album, om några år är det solskenet som är sanning. Den och den och den. Jag ser på bilderna, ett nytt oj, allvarligare - de riktiga minnena känns nämligen farligt långt borta. Några veckor, hur kan jag redan börja glömma? Snart minns jag inte ens att det har varit sommar. Din första sommar! Jag vill inte glömma, den och den och gräs och sjö och hav.
Men om jag blundar riktigt hårt.



3 kommentarer: