augusti 05, 2011

Arne 1 år!

Din första födelsedag firade du på torpet, med dina småkusiner. Mammabakad tårta och alldeles för många paket. Jag kommer ihåg hur jag fick kämpa för att få till ett fint foto på bara dig, jag smög i alla vinklar och vrår men jäklar det gick inte. Småfolk, leksaker och kaffeporslin trängdes överallt. Men sen, ett Ja. Precis så här ska ju ett-årskalas vara. Du var så söt, tänk att du lät kalashatten sitta kvar, och dina hängselshorts, tänk att din morfar en gång burit samma. Tiden som gått emellan, nu är det du som är Ett år. Så stort. Det kändes så fint att få tända det där enda ljuset. Så litet det ändå blev i den stora tårtan.


5 kommentarer:

  1. Ett år Arne, hänger inte med . Du låg ju nyss inne i mammas mage. För ett år sedan hade vi inte hunnit setts än. Du var alldeles ny och hade fullt upp med att vänja dig vid den stora okända världen. Nu bemästrar du vardagens klurigheter som en kung. Är smidig som en katt, söt i din hatt och vår allas lilla skatt. Tack för att du finns baby!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!

    Vilka fina bilder från ettårskalaset! Roligt att ta del av dem.

    Jag har svarat på en växtfråga angående frösöblomster, titta bland kommentarerna där.

    SvaraRadera
  3. Men hej Margareta!
    Vad glad jag blir! Tack!

    SvaraRadera
  4. Linnea, tack! Det ÄR stort. Snart är det Bonnies tur, lika mycket som det är din och Fredriks tur. Jag kan inte heller förstå.

    SvaraRadera
  5. Söta, bästaste Arne - ett år! LJUVLIGA bilder!

    SvaraRadera