augusti 29, 2011

augusti glöder

sommarens sista suck, ja det är nästan så jag hoppas. Ett friskt andetag med skördefest och orange-gul-rosa-rött fyrverkeri på Rosendahl. Äpplen under träden, dem fick man äta. Flickor som fick plocka blommor, jag ville nog jag med... Fast jag lät bli, hemma på mitt köksbord stod redan mammas hitflugna bukett från Frösön. Ringblommor, sommarflox, tagetes. Den är ändå finast, den och Arnes nya skor. Eldröda. Sånt som värmer, innan vi suckar ut. Sista augustidagarna, för mig gör det inget om vi slutar nu. Jag tyckte det var fint att vi fick den här sista helgen. En glödande le grand finale!


Tack mamma och syster, kom tillbaka nästa år!                                                                                      
                                                                               

2 kommentarer:

  1. Tack för en härlig helg!Höst när jag kom hem idag,saknar Arnes mjuka kind och prat.Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Sagolika bilder! En glödande grand finale, åh.

    SvaraRadera