augusti 15, 2011

en vind som är ny

visst känner även ni av höstvindarna? De är kalla och oberäkneliga men för med sig en föraning av det nya. Det känns som jag ska bli vuxen i höst, på nytt. Lämna bubblan, träda in i vardagen, för mig är det alldeles nytt jag känner mig själv lite som ny? Älskar ordet nystart! Säkra tecken i min värld: jag börjar fixa och dona hemma, känner ett sug efter omgörning, nån ny möbel eller i alla fall flytta runt lite. Klipper ut typ tio annonser varje dn bostad men det stannar just där. Vi köper en hylla istället, pysslar med nåt stilleben, snart börjar vi med att tända levande ljus.
Jag har kollat in bloggar från modeveckan, efteråt gick jag in i sovrummet och tittade in i min garderob. Jag såg absolut ingenting annat än mammatights. Varje höst börjar likadant - inget att ha på mig! Men jag tror det är mer den här gången, jag har till och med ledsnat på pelargoner jag vill ha nya mer annorlunda gröna växter i mitt fönster. I mitt nya liv vill jag vara flott. Sval och kvinnlig med sidenblus, utan fläckar. Lite 40-tal. Högklackat. Som miu miu-kampanjen, en ny resa. Nya skor måste jag ha, jag tar de från Prada tack. Fast min kappa jag köpte i våras funkar fortfarande, jag är himla nöjd med soffborden vi tog hem från Österlen, men vår soffa jag vill ha en sån där stram, och mina mjukisben..listan på nytt är ändå lång.
Från tankarna som så lätt blåser iväg tillbaks till nu; Arne sover, i lägenheten i mammalivet står tiden stilla. Ligger i soffan, jamenvisst tightsen är på, kroppsligt ligger jag och gör just ingenting. Bubblan och jag, mer än år har gått nu. Men ute blåser vinden. Och i mitt huvud börjar saker och ting röra på sig, fortare och fortare nu... visst känner du det med?


hej då, snart är det dags, nu blåser sommaren bort...






















från min mammas fönster, 'Hoya bella'








































2 kommentarer:

  1. Man blir lika pirrig varje höst. Och jag håller med, känslan av nystart, den angenämaste av de alla!

    SvaraRadera
  2. Visst känner man att ett år har gått... Och nystarten är välkommen i år igen - kanske särskilt detta år! Kontors-outfiten ska på, inventerade precis, pennkjol och klackar - blusen på. Inspirerande!

    SvaraRadera