augusti 23, 2011

fruktstund

Banarne är inte dum han, senaste tricket är "dra lilla pallen". Bort till byrålådorna, bort till skrivbordet, ditt bästa är bort till köket. Då kan du nämligen klättra upp på lillspisen, perfekt att stå på för att nå: fruktskålen. Jag var i ett annat rum när det blev obehagligt tyst där du höll på skramla. Hur många dödsfällor kan en mor tänka ut under tjugo steg? Medan vad du trodde var förmanande steg proppade du kinderna fulla. Du blev visst lite rädd du med, kanske rädd att fruktfesten var över. Men jag skrattade mer än jag grät. Varsitt litet bett på två äpplen, ett halvt päron borta, genom bananskalet åtta små tandavtryck. Ångrar att jag inte förevigade, det var faktiskt bland det raraste jag sett. Men det fanns ingen tid, din jaktlycka höll på att gå förlorad, i nysäkrad barnstol fick du avsluta din fruktstund. Med sele, utan skal. Slutet gott!

fortfarande lite skärrad baby?
"efterkonstruktion"

1 kommentar: