mars 09, 2011

projekt vårkänsla


Törs man tro att våren är på väg? I en liten evighet har jag längtat så det värker. Så sablans jobbigt med isknaggelbana till gångväg! Och klädbyltande! Och alla dessa temperaturnederlag när man precis fått en gnutta hopp... Jag är så över vintern.

Däremot är jag mycket för små projekt, det är trivsamt och lagom utmanande. Igår var dagens projekt Middag. Bärsele-äventyr till Konsum och långkok i lergryta (Osso buco!) stog på kvinnodagens agenda. Låter ju otroligt modernt, jämnställt 2011 ha,ha. Man kan väl säga att semlorna vann.
Idag beger vi oss till Söder. Jag ska lämna in min nyköpta vårkappa, upptäckte att några knappar var illa fästa. Lite (för principens skull) blev jag småirreterad - men i hemlighet nästan nöjd med att ha ännu ett litet meningslöst ärende att fylla en av våra dagar med!

För fotots skull har jag vänt dem, men jag älskar när tulpanerna sträcker sig mot (vår?)ljuset.


När får jag börja använda dig, fina Rodebjer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar