mars 19, 2011

på vår balkong

Nystart, pepp! och grönsaker. Nej jag snackar inte om nån beach - jag menar balkong 2011.
Idag bär det iväg till handelsträdgården för inköp av såkrukor, frön och jord och det ska bli underbart att få sätta igång. Bara att få gå in i det stora växthuset och, faktiskt!, berusas av alla dofter och växtkraft under ett och samma tak. Det enda jag för er ännu inte blomfrälsta kan jämnföra det med är känslan av att stiga in i en Miu Miu-butik...
Förra sommaren levde vi verkligen för vårt extra rum. Det vattnades, skördades, dittades och duttades flera gånger om dan. Jag förde en kamp mot svarta bladlöss som gillade krassen, och fjärilslarverna drogs till pelargonerna... Men det gjorde inget - tiden var på min (havandeskapslediga) sida.
I år tänker jag mig "Provance", spaljéklättrande luktärter, rustika lerkrukor, akvarellfärger, örttrappa och en doft av lavendel... Tidlöst men samtidigt flyktigt och romantiskt kvinnligt. Jag är helt seriös nu.

välkommen ut

4 kommentarer:

  1. Ser mycket fram emot att avnjuta ett glas iskallt rosé till dofterna av blommande blommor på er balkongen, hela våren och sommaren! Kanske kan små barnfötter traska på trallen och sprida ytterligare glädje!!

    SvaraRadera
  2. mycket rosé blir det, var så säker! de små får lemonad och så kan vi skåla allihop

    SvaraRadera
  3. Jag. Vill. Ha. Sommar. Nuuuuu. Klappret av små ponnyhovar mot trallen, hehe.

    SvaraRadera
  4. Elon, alla dina kommentarer som jag fick se nu på morgonen känns som värsta presenten!! Och Linnea, dig kan man alltid lita på... Kul!

    SvaraRadera