mars 21, 2011

fjäriln vingad

Jag har nya tights, med fjärilar på! Jag älskar fjärilar, allra mest citronfjärilen. Skulle vilja ha en hel vägg med såna där gammeldags runda fjärilstavlor... Vilken bok eller film var det nu igen? Där den vackra sorgsna hade hundratals levande fjärilar i sitt rum.. Just, Bright star. Ibland när man läser en bok spelas det upp så starka bilder inom en så man minns den som en film. Det här var en film.
Jag klev upp och snurrade på trälådan i blomsterfönstret. På baksidan klistrade jag i somras en massa fjärilsklistermärken längs ena träväggen. Sen en dag ledsnade jag på alltihop och vred bort ett halvt varv. Nu, när jag vände tillbaka, såg jag att klistret lite släppt. Och fjärilarna, de nästan lättade mot himlen
fjärilsbjörkstammar


flyg fina fjäril flyg

3 kommentarer:

  1. Din blogg inspirerar mig ALLTID! Fjärilar, ja. Sagolika. ...och den fina fjäriln flög...

    SvaraRadera
  2. ...ända ner till enskedeidyllen och det lilla lilla bageriet... Efter lunch kommer vi!

    SvaraRadera