mars 30, 2011

svansjön i en vas

Som gracila svanhalsar sträcker ni på er i vårt rum, mina långa vita franska tulpaner. Johans favoritblomma är tulpanen, för mig har de varit lite för vanliga för att hjärtat ska dunka extra. (Fast det är kul att välja bland alla fina färger förståss.. och så de gånger man lyxar med två dussin, minst!, på samma gång.) Fina men inte så mycket mer har jag alltså tyckt.
Men det var innan jag fann den franska sorten... De är dyra men man behöver inte köpa många. Jag skalade av nästan alla löv på mina fem för att få stjälkarna att se ännu mer späda och ännu längre ut. Tunna tunna ben och så en magnifik klocka. Merveilleux!

2 kommentarer:

  1. WoW! Ja dom är verkligen ståtliga. Som stolta svanar som lugnt simmar i ett vatten dom tror dom själv äger!

    SvaraRadera
  2. precis så! tänk vad blommor kan göra en glad.. även "osnobbiga" vanliga

    SvaraRadera