mars 15, 2011

andas in, andas ut

Jag  har varit lättretad på sistonde, jag skyller på östlundska gener. Nån slags psykbryt fick jag häromdan när gruskornen som barnvagnshjulen strösslar med smög sig in i varje vrå av mina fotsulor.. En fruktansvärd känsla, det kryllande i hela kroppen!
Sedan sambo kallats in och jag samlat mig med något stärkande i soffan, började jag tänka på det här med att andas lugnt...
Under vår graviditet gick vi på profylaxkurs. Nu skrattar jag åt minnet hur vi på ett möte skulle nypa varandra i låret och samtidigt träna på den inlärda andningen, som övning inför förlossningen. Det är sant!(...jag minns nämligen hur jag ilsknade till på Johan, jag tyckte han nöp orimligt hårt...)
I alla fall, nu återupptäckte jag hur de mässliknande andetagen kan hjälpa en mamma i vardagen! Barnvagnen står tillsvidare parkerad nere i barnvagnsförrådet, men vid pedagogisk måltid till exempel! När couscousgrynen sprutar ur din lilla bebismun och smyger sig in mellan mina tår är mantrat andas in, andas ut något av mitt anger management

andas in  andas ut

3 kommentarer:

  1. Haha. Sara: Andas in andas ut. Arne: stoppa in maten, spruta ut. Rolig lek!

    SvaraRadera
  2. Hihi, pedagogisk måltid ja. Tänk att det blir ett mayhem varje dag! Tänkte också prova couscous nån dag, nu är jag förberedd. Visst kommer profylaxandningen väl till pass i många situationer. Den blir en följeslagare genom livet.

    SvaraRadera
  3. ladda upp med massa ella som backup

    SvaraRadera