april 17, 2011

välkomna på kafferep!

Helgens uppdrag: att hämta hem småmöblerna från bästa butiken Mostrarnas i enskede. I veckan som var ville jag visa mormorsbesöket den perfekt slitna idyllen, så i tisdags promenerade vi ner för fika, trädgårdstjuvkikning och så obligatoriska diversehandeln ovan. Det är ju faktiskt så att jag och Arne gått och blivit/köpt oss till stammisar där, väldigt nöjd med det! Den snälla mostern tänkte när hon satte ut stolparet för försäljning samma morgon "de här står det Henry och Arne på". Men då en mamma tjänat mer pengar än den andra efter förra helgens loppis...
Fint det där med att vara stammis må jag säga, småstadsaktigt! Lika fint (och småstadsaktigt) är att Elon såg att bordet inte var hämtat när klockan närmade sig fikatid och föreslog välkommet kaffe precis när vi var på väg.


fint uppdrag!






fruktkakan...
 
välkomna på kafferep!

11 kommentarer:

  1. UNDERBART! Mitt leende blir bara bredare och bredare för varje bild jag scrollar ner. Älskade trädkramare. Underbara vårdag! 1. Älskar färgskalan i post-vårtillståndet. Bruna latte-toner och små gröna stjälkar som tittar upp. 2. Möblerna passar verkligen perfekt in i ert hem. Som klippt och skuret! 3. Småstadskänslan - Älskar't. Och en guldgruva att vara stammis på. Nu vill vi komma på kafferep!

    SvaraRadera
  2. *Pre-vår menar jag förstås! P.s imorn blir det smygpremiär på påskavinet!

    SvaraRadera
  3. Mormor-Morfar kommer framöver, lyckat köp!

    SvaraRadera
  4. oj pappas inlogg. Haha jag gör det IGEN /Linnea

    SvaraRadera
  5. Gör om gör rätt! Sara jag saknar dig. Kan vi inte östermalmsvandra snart? Och ta ett glas vin och prata livet! Det är mycket som skall diskuteras. Kram

    SvaraRadera
  6. Men herregud så fint! Fantastiskt kort på dig och Johan! Och lilla Arne som bjuder in till kafferep, man smälter ju!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Elon: småstadskänslan är bättre än bäst! Tack för igår!
    mormor & morfar: Kom snart!
    Linneá: Mer än gärna!!
    Emma: Välkommen till både min blogg & kaffe!!

    Vårpeppen tjejer, vårpeppen!

    SvaraRadera
  8. VÅrpeppen!! Wii. Vi kafferepar alla tjejer någon dag?! Va fina henry och arne är i varsin minirodini-jacka <3

    SvaraRadera
  9. skulle gjorts en ljust rosa till bonnie:) kafferep inbokat hos mig, DIREKT efter påsk!

    SvaraRadera