april 27, 2011

åter hemma

påskkärringarna har flugit hem. Alltid ett litet kaos att återse vardagen. Ett ton packning och en restrött familj som yrvaket ser sig omkring i lägenheten, som om de fem dagar man varit borta vore en liten evighet. Oj, vad stora fönster vi har! Oj, vad tomt kylskåpet är. Allra först, kolla till de törstiga pelargonerna på blombordet. "lille vän, se så ,här kommer vatten". Sen ut på balkongen för att lättat konstatera att de små skotten verkar leva. Puh. Det är ju liksom därför vi kom hem?

Nej nu sätter jag på datorn, hej bloggen, jag har litelitegrann saknat dig känner jag nu.
Saknar torpet gör jag redan... Här med lillkusin Julia





































Säger som Linneá, återkommer när jag rensat huvud och kamera.

3 kommentarer:

  1. Vilka söta kärringar! Välkommen hem.

    SvaraRadera
  2. Vi har saknat bloggen och fina bilder!KRAM till ER!

    SvaraRadera
  3. TJusiga bilder! Återvänder hem och ser på vardagen med nya ögon, fint det.

    SvaraRadera