april 05, 2011

en helt underbar dag

...behöver inte innehålla storslagna gester. En hemma hos-träff med kära vänner, söta barn, god mat till ljuva toner... - för att sedan fortsätta pratet, och peppen!, utomhus strosandes i fina kvarter..
Det räcker, och blir över, och känslan som infinner sig när jag nu kryper upp i soffhörnet och summerar dagen värmer inombords. Högt och lågt - tankar som avhandlades under dagen:
Att vin är fantastiskt
Att livet är fantastiskt!
Att vi kanske shoppar för mycket
Att vi helt säkert träffas för lite.
Ändring på det sista. För när jag åter hemma sätter på mig min franska klänning, vecklar upp det prasslande silkespapperet runt anemonen... då vet jag att dagens konsumerande kommer vara underbara minnen som räcker livet ut.
- Så kan man också se på saken!






mamma fiiin klänning
och en så totalt rätt överaskning mötte mig hemma - musiken som ljöd uppe på Gärdet hörs än...

4 kommentarer:

  1. Vilken beskrivning på en underbar dag. Och va vacker klänningen är! Som en fransk vårvind kommer du svepa över staden! Jättefina bilder och ja, mera häng i gäng! LOVE

    SvaraRadera
  2. Så kan man verkligen se på saken... Fina fynd, fin dag - vad övrigt finns att önska? Repris snart! (Älskar f. ö. Henrys benföring på bilden ovan - mammahjärtat smälter)!

    SvaraRadera
  3. Jag vet. Jag och fredrik har lett hjärtligt åt den också i morse. Underbar!

    SvaraRadera
  4. och strumpbyxfötterna som korvar sig:) Underbara ni!

    SvaraRadera