april 04, 2011

stolt ska man va´

, sa Elon och det är jag helt med på!
Lite löjligt, men jag älskar att gå på bvc-kontroll - det är berömet jag vill åt. Sköterskan frågar om bebisen min äter, sover, pratar, ler och jag nickar ja, ja, ja det gör han! Sköterskan väger och mäter och kurvan är så fin, så fin så det pirrar i magen! Idag var vi där igen. Den här gången lades det ut en gympamadrass för att testa fysiken. Flera minuter försökte vi få Arne att sitta, men nej, inte hans grej. Sköterskan lugnar en lätt orolig mamma, "ingen fara, det kommer senare". Ett djupt andetag, en vändning till magläge på (det lätt pressade) barnet, och vad händer - arnegubben kryper!! För allra första gången! Små stapplande förflyttningar, så rara så söta... Jag blev så stolt så jag nästan sprack. Mitt barn, MITT, kryper!
Tjo-di-la-di hela eftermiddan, krypet satt kvar när vi kom hem. Titta!








  tjo-di-la-di, tjo-di-la-di, hoppsan en sån daaaa´!
 

3 kommentarer:

  1. Det är fler än du Sara som känner sig stolta. Bilder i bästa dokumentärstil. Fantastiskt roligt att du är så påpasslig med kameran så att även vi får ta del av guldkornen i eran vardag. Hälsar mormor och morfar såååå stolta!

    SvaraRadera
  2. Förstod att det skulle komma snaaaaart! BRA jobbat Arne!

    SvaraRadera
  3. Jippie Arne! Va skönt! Jag förstår din glädje vännen!

    SvaraRadera