juli 13, 2011

stjärnstopp

Tankar för dagen: att din ett-årsdag snart är här. Dessa tropiska juli-nätter som jag så väl känner igen... Ett år sen... - ett år sen! Jag vill fira dig så, jag vill ge dig allt i världen, fast inte curla förståss, flippra ska jag göra, men ändå... kunde jag ta ner stjärnorna till dig så skulle jag, det skulle vi alla mammor göra. Ett litet armband har du redan fått, du och dina kompisar likadana, de i ljusrosa och svart, ditt är i grått. Men alla med ett ett-årsminne i blänkande gull... Bra att remmen går att justera, den kan bli större så ni kan ha den flera år. Ja, gud vad bra! För plötsligt blev jag påmind om att allt inte tar slut bara för att du fyller ett år. Är det inte så när man laddar lite för mycket inför någonting? Att man har svårt att se dagarna efteråt..förstå att de ens finns. Likadant kände jag inför förlossningen, men jag vet nu att dagen D bara är då allt börjar. Du är med mig hela tiden. Du ska fylla två, du ska fylla tre, absolut 23... Fast visst, den första dagen för snart ett år sedan, och den första födelsedagen om bara någon vecka. Gud vad du ska firas. För att du är en stjärna! idag, imorn, för alltid, stjärnstopp

älskar bebisars handleder, det där vecket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar