juli 08, 2011

kvällstid

jag vet inte hur det är med er, det är bortskämt jag vet, men ändå.. är inte alla dessa gassande soldagar lite utmattande? Jag vet inte hur jag ska fördriva tiden? Har jag ingen bestämt har jag heller ingen inspiration för att själv göra något extra av dagen. Sol, sol, sol det är så varmt, jag är bekymrad över din bleka bebishud, jag trivs själv bäst i skuggan, i solen svettas all min fantasi bort. Kanske vill jag inte heller göra något extra, men något gnager i mig. Lyckomanin som skruvas på så fort solen skiner, vad har ni gjort vad ska ni göra idag, snart är det höst passa på att krama ur varenda sommardroppe. Jag blir lite matt. Leka lite på innergården, sova lite, äta lite, vattenmelon på balkongen, gå med vagnen till konsum - det är vad vi gör. Halvtråkigt, halvhjärtat, ett dagfördrivande. I stället så väntar vi... För dessa sommarkvällar, de ljumma vindarna, ljuset, ett glas vin på balkongen, blomdofterna som sprids med vinden och tröttheten som sveps bort. Så kravlöst, ingen ångest, jag vill bara sitta ner och känna. Känna mig levande.
Jag vet inte hur det är med er, men alla dessa sommarkvällar, är de inte helt ljuvliga?

2 kommentarer:

  1. Stilig liten herre! och vilka luktärter!där är våra långt efter,njuter och se! Kram!

    SvaraRadera
  2. Sommarkvällar, åh ja. Vi brukar, ibland, ta en promenad längs solkroken och lukta på rosor och annan väldoft. Bara måste bada nån kväll!

    SvaraRadera