juli 09, 2012

skatter

, inhämtade från dagis. Bar vördnadsfullt hem en stor prasslande påse, väntade tills du gått och lagt dig sen la jag försiktigt ut en efter en på bordet. Teckningar, fotavtryck, självporträtt med garnhår, en nyckelpigeknapp, en fantastiskt hänglykta som gjorde vår balkong tusen gånger mysigare... en gipsavgutning hade ni gjort av din lilla hand. Tryckte mitt i mammahjärtat. Fick mig att rota fram förra sommarens foto, från en skulpturpark vi gått omkring i. Bara att titta på de små fötterna... ett annat tryck men lika rakt mitt i.

känslor i Marsvinsholm
så lycklig att du kan gå med dina små fötter till ett dagis

3 kommentarer:

  1. Fina saker som Arne knåpat ihop "bara början" Nu är det Sommarlov!?

    SvaraRadera
  2. "bara början" Jag vet, ha ha. Efter 10 säckar är man kanske inte lika begeistrad. Ja, nu är det sommarlov!

    SvaraRadera
  3. Känslan man får. Obeskrivlig.

    SvaraRadera