juli 18, 2012

jag, själv

idag har jag hela långa dagen för mig själv. Känns pirrigt, hur gör man? Jag har bestämt mig för att inte träffa någon, fast det var det första som dök upp "borde passa på". Just idag vill jag inte höra talas om något borde. Minns när jag bodde själv i min etta på Frösön. Kände mig ensam och köpte en kanin. Gah, så oändligt med tid som då var min! Den är någon annans idag (och inte är det kaninens). Ser mig själv i spegeln. Hej du. Längesen...

Mot Kampementsbadet. Småflickor och småfnittrig morgonsimskola. I min längd tanterna med de knottriga badmössorna och gropiga låren, underbara, ni verkade alla ha all tid i världen. Just då kände jag mig som en blandning av er. Utseendemässig blandning också för den delen. Och det känns mer naket att lägga upp bilder på sig själv här än det var i omklädningsrummet. Men, jag testar för idag... vara lite mer som hon.

2 kommentarer:

  1. Underbart med lite egentid sara. Hoppas du förvaltade den väl. Vi är i östersund. Kom hit!

    SvaraRadera
  2. Åh. Så fint!! Och spegeln - där hänger den perfekt! Ja obegripligt vilken ocean av tid man hade då. Kan verkligen se dom där tanterna framför mig... Gillar!!

    SvaraRadera