juli 09, 2012

old touch

fler skatter... Helt otroligt, senaste fem dagarna har jag besökt butiken Old touch tre gånger. Går verkligen i perioder sånt där, senast var väl ett halvår eller så. I alla fall, den där lilla knixen på Upplandsgatan är verkligen fin. I torsdags var stora skattdagen, i fredags hjälpte jag till med bröllopsutstyrsel á la 10-tal, idag kollade jag efter (fler) barnkläder. Hittade inget denna gång, ett tecken att jag rekat av allt i varje hörn och vrå. Nu får butiken vila. Men här hemma går jag helt salig över mina, allt annat än planerade, fynd. (det är ju då de är som bäst) Jag antar att de alla träffade någonstans på den där knappen mitt i... En fiskservis. Handmålad, som akvarelltavlor. Skira silkespappersfjärilar. Nu flyger ni på min vägg. Handsydd pyjamas, Jean Jeansson står broderat på namnlappen. Till och med namnet var alltså vackert. Och en gång stylade jag ett modejobb till den fina boken om butiken. Den finns fortfarande att köpa. Alla dessa saker... ger precis den där gammaldags känslan jag älskar. Old damn fine touch.

snart packning... Ska bara
..titta och titta igen
Jag maxar med massa fint nu när bloggen tar första semesterpausen. Imorgon bitti kör vi norrut. Stannar till för pensionärsstopp i Ockelbo. (Nej, inte för att spana på prinsens föräldrahem.. det är till Wijs trädgård vi ska) Sen hem. Till Frösön. Men nu gör vi båda allt för att skjuta upp den där packningen. Det är som vanligt. Balkongvin och fotobok med mera med mera. Och blogg såklart. Kollade statistiken för läsare idag och blev helt chockad! Vilka är ni alla? Så stor släkt eller så många vänner har jag inte. Men jag gissar att ni andra kanske är lite som jag..? Gillar fina saker och lite blommor och sånt? Ni har säkert barn (annars måste ni dööö på en del puttinuttigt som skrivs om min Arne) Glad är jag i alla fall, att ni hittat hit. Njut nu av fina bilder. Och av semester, det ska vi!

2 kommentarer:

  1. Vi ser med glädje att få besök! För pappa och mej, är bloggen en del av Arnes och eran vardag,"det händer så mycket".Kram

    SvaraRadera
  2. Fint, vilka skatter som går att hitta där. Fantastisk servis. Och jag ser handen i fönstret! TACK igen för stylinghjälpen. Jean Jeansson... Åh.

    SvaraRadera