januari 29, 2012

tid

idag fyller du ett och ett halv år. Du har varit på bvc-koll. En spruta i 12,7 kilo. Stor, så man hisnar (jag om dig).
Idag sken solen, en underbar vinterdag. Din overall som du alldeles nyss druknade i har plötsligt börjat strama. 85,5 centimeter.. Nu är du Reima-kittad från topp till tå. Att köpa kvalitetsgrejer ger en sådan våldsamt nöjd känsla, för mig.
Vi lekte på innergården som vanligt. Gick förbi fåglarna och gav dem en macka. Du skrattade då, och tiden stod still för ett tag. Åter den där moderliga nöjdheten...
Sista sjöstadshelgen, det är fint att den blev fin. Jag fotograferade slalombacken. Och det slog mig, jag har bott här i fyra och ett halvt år. Hisnande. Med ski in/ski out-avstånd, i olika konstellationer jag kom aldrig uppför den där backen... Hade tid, tog den inte. Nu är den det mest värdefulla jag har. Ikväll fick jag tacka nej till restaurang. Klockan och packningstiden rusar plötsligt iväg den med. Du rusar med, och snurrar runt runt runt. Det är det senaste du lärt dig, man hinner nästan inte med, du började med det tricket igår. Imorgon börjar du på dagis. Tid...den snurrar fort nu.

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Tror att Arne rusar uppåt på bara 2 veckor,STORA KILLEN! Lycka till,med Dagis,flytt! Sköt om er,Kram,Mormor och Morfar

    SvaraRadera
  2. Vemodigt och väldigt fint! På pricken, det du beskriver om att tiden står still... ibland. Men för det mesta rusar den iväg. Och ja, man ser det på overallen. Förresten! Lakritsnappen är återfunnen ;P

    SvaraRadera