januari 03, 2012

inte en flinga

kommer ni ihåg? Och med det menas, hur en riktig vinter ska vara?
Ungefär en vecka sedan, juldagen på Frösön fast minnet har nästan töat bort. Och kommer du ihåg Arne? Hur snön känns? Att den var kul, lite svårt att gå, skotta var absolut bäst men du blev fasligt arg den gången du stoppade ner handen utan vante. Och hur vi svishade nerför med sparken hela långa backen. Din pappa blev så farträdd att vi störtade, tur att riktiga vintrar bjuder på mjuka snödrivor. Själv har jag farten och vintern i blodet. Fast nu känns det som om jag inte har någonting...
Stockholm alltså, tror jag håller mig inomhus tills det blir vår.

Min gamla snowracer...
...din nya spade.
Gammal mössa, knappt använd overall...

3 kommentarer:

  1. En fördel med Jämtland! Saknar er! Får hoppas att Arne kommer ihåg! Kram.

    SvaraRadera
  2. Mormor kommer han i alla fall ihåg. Viktigast:)

    SvaraRadera
  3. Fina Arne. Underbara vinter. Tänk, det är deras andra. Stort!

    SvaraRadera