november 09, 2011

jag önskar dig det här

tjejkväll för några veckor sedan, men det var för flera flera år sedan det började. Redan som pytteliten kände jag några utav er. Tänk att vi blev vi redan då. Och Arne som ännu inte fått någon dagisplats. På Frösön känns det som om alla fick plats... Nu är vi fyra tjejer som flyttat hit, vår nya plats är här. Vi har blivit stora; sjuksköterska, psykolog, revisor, läkarstuderande och moderedaktör. Vi gör vuxna saker som att gå på restaurang men vi pratar nästan bara barndom. Annelie väntar barn efter mig, förstår du att våra små ska bli stockholmare? Ibland fattar jag ingenting. Men tänk att vi fortfarande är vi. Som en slags ryggrad, tryggt där bak. Om jag får önska  dig något så är det det här. Jag håller tummarna. Kanske kanske om du bara får den där platsen.

Annelie, Linn, Karin, jag, Therese

2 kommentarer:

  1. Det känns som ni tjejer har det unika,vilken vänskap!!!Det är bara som föräldrar att njuta! Kram,

    SvaraRadera
  2. ja, men livet går och nya fina vänner tillkommer. Men man vet när det är en riktig gammal vänskap: då kommer ni mamma och pappa ihåg namnen :)

    SvaraRadera