september 24, 2012

äkta etch

jag har fått en ljuslykta (inslagen som paket, hurra för romantiken!) Den där i koppar av Tom Dixon som jag gått och suktat efter. Och så har jag alldeles själv myntat ett uttryck: "Stearinljus är vinterns snittblommor". Tantigt och lite töntigt jag vet. Men man gillar ju blommor och allt annat som gör livet lite finare. Livsnödvändigt. I fredags hade vi barnvakt, vi åkte ut till Drottningholm och såg Anna Järvinen som tolkade Marie Antoinette och efteråt gick vi på restaurang. (hurra hurra!) Den vackra scendekoren kan jag leva på länge. Och att äta/dricka länge... Livsnödvändigt. Fast på lördagsmorgonen började vi längta efter dig...  Och på kvällen tände vi ljus i varje vrå. Premiär för den lite spökliga kandelabern från favoritloppisen och så nya supermoderna Etch. Också när de brunnit ut vet jag vad som är äkta äkta. Alla tillsammans <3

snart rullar mörkret (och maten/stöket/livet) in...
ljusglimtar i livet (vin ingår där ja)
etch
 
 

2 kommentarer:

  1. Blir så GLAD att få se en bild på Arne,"stora"killen! Ha det mysigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Så ljuvlig är den - och nu har jag sett den live också! Och nya fina jeansen. Ja, restaurangsuget står sig fortsatt starkt. Boqueria nästa? Kram

    SvaraRadera