oktober 24, 2011

vi

det är så häftigt att se bilder på mina föräldrar, när de var unga, när jag var litet barn och de stod bredvid, antagligen i nån fjällrävenjacka eller de där träsandalerna jag skulle dött för om de vore kvar idag. Så... unga. Så märkligt att just min mamma och pappa varit unga. Tyckte man. Nu inser man nånstans att det är Arne själv som är nästa på tur att haja till, hur vi, dina föräldrar såg ut. Nån dag, men mycket längre fram. Kommer du tycka att vi såg unga ut? Vi kände oss i alla fall unga just den här kvällen. Du fick barnvakt, pyjamasparty med Henry, och vi for på kalas. Klädde oss fint, kände oss pirriga och lät Elon ta kort. 60-talstema, det kommer du helt säkert tycka är dögammalt.



och den här: det fanns ett vi innan dig                                                                                                    

2 kommentarer:

  1. Blir alldeles varm i hjärtat! Vad fina ni var. Och vilket lyckat pyjamasparty det blev. Repris snart!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt Par! Känns, som en evighet sen Pappa och jag var unga.

    SvaraRadera