oktober 14, 2011

ett varmt bad

nu drar vi till Frösön! Den vanliga planen: äta, sova, vila upp mig. Andas jämtlandsluft och klappa sammetshundar. Ett tillägg, vi ska bada. Är i behov av ett långbad. Snart renoveras badkaret ut, bäst att passa på, jag har varit frusen ända sen jag kom hem från Paris. Långkok nej slökok hette det visst på Frösö sjukhus en gång i tiden. Man kokade ner illbattingarna tills de blev mjuka och slöa, tills de blev behändiga kokta grönsaker. Ibland när du härjar tänker jag att hmm...

ditt senaste bad var i somras

2 kommentarer:

  1. haha det var det bästa jag hört: slökok! Tänk om det fungerar. Hetta upp baljan, slänga i ankorna och ungen - och vips har våra lejon blivit lite tamare.

    SvaraRadera
  2. Har också frusit rejält senaste dagarna, skakade tänder på badhus och bänkade mig i bubbelpoolen. Oj slökok, vilken grej. Arne söt som socker, som alltid! Saknar er!

    SvaraRadera