september 29, 2011

tusen nyanser av rosa

, så blir det alltid när jag ska packa mitt allra finaste. Helt sjukt hur allt flöt ihop, verkligen ingen tvekan om vad jag gillar, hela min packning förvandlades till en rosa flickdröm. Jag ska åka till Paris! Modevecka, det var så himla länge sen jag gjorde hela den grejen, så länge sen att det hela dolts i ett rosa skimmer. Som något jag gjorde i mitt förra liv. Fyra dagar och tre nätter, rekord är inte ordet jag vill använda men jag har aldrig varit borta från dig så länge. Nu ska jag bara packa klart. Det är en jäkla process, lägga fram, tänka tänka, ta bort (jag ska ju inte flytta..) lägga till... som att sätta nåt slags rekord i styling, gah, nej jag får absolut inte klaga. Jag gillar varken tjejer som klagar eller den typen som inte gillar rosa. Köpte förresten kanske världens sötaste tights till dig idag. Ljust ljust rosa, med en kaninboll. Tur att de inte fanns i vuxenstorlek.


Marie-Louise Ekman sa en gång klokt om rosa:
"Rosa är köttets färg, det hudlösa, det som finns där under, det sårbara. Oavsett yta så ser vi alla lika ut där. Därför är den rosa färgen så drabbande - vi vet att det är där sjukdomarna uppstår."

4 kommentarer:

  1. Står på din sida. Vad vore livet utan rosa. Rosa har övertagit hela vårt hem. Till och med fredrik är fast i det. köpte ju ett rosa piano. Bonnie vill också ha kaninbyxorna. Kanske får bli så. Två små kaniner på markerad?

    SvaraRadera
  2. hihi det var visst fredrik som var inloggad. /Linnea

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt citat av Marie-Louise Ekman. Åh Paris, Paris - vill höra allt! Underbara tights!

    SvaraRadera
  4. ni MÅSTE köpa tights!, från minirodini. Henry (=Krister), de finns i tuffingsvart med :)

    SvaraRadera