september 23, 2011

höstglöd

av alla saker vi sa igår, jag kommer mest ihåg orange. Hur man på hösten automatiskt blir sugen på det murriga och varma. Nu tänder vi svamplampa och ljus. På väggen hänger tungt skrot. Nya färger, nya blommor. Om jag fick välja en enda färg till dig skulle det nog bli just den där varma rostaktiga färgen, den är verkligen du. Vi har kanske inte helt samma färger du och jag ändå. Du har bruna ögon. Men jag tror vi gillar samma sak.

Det är fredag kväll och höstmyset är här.



och alltid så glödande glad

5 kommentarer:

  1. Tror vi kommer på en gång!Kram Mormor,Morfar

    SvaraRadera
  2. Höstfeeling. Tack. Kul att höra din röst idag. Längtar efter er. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också tänkt på det där med färgerna, inte kunnat släppa! Tack för en ljuvlig kväll! Började så bra, slutade så bra. Och bra däremellan. Mer sånt. Ja, nu har det börjat glöda... Älskar't! Ser verkligen fram emot kommande veckor av lysande orange mot skogsgrönt. Ljuset, ljuset. Vad är det för delikat soppa tro? Ser makalöst god ut.

    SvaraRadera
  4. sötpotatis-soppa (med chevré, rostade pumpafrön, några droppar myntaolja...) Sjukt god!

    SvaraRadera