september 19, 2011

ateljé

jag får bjuda på inspiration del två. Vi bilade ut till Hässelby för att träffa jobbkompisar, Sofia och Lisa, och besöka pappa Lennarts ateljé. Älskar små utflykter som breddar mitt Stockholm och mitt perspektiv! Konstnärsateljéerna låg på rad, utanför de stora ljusa fönstren skvalpade Mälaren. Så fridfullt. Jag vill ha mer. Vi är fler som drömmer, jag vill också ha det där...  en ateljé tror jag skulle hjälpa men okej det går bra med ett rum. Ett eget rum, ett ljust eget rum med ett stort bord mitt i, där kan jag lämna pyssel framme för att fortsätta med när andan faller på. Tror att den där andan skulle falla på mer om jag hade det där rummet. Och det där. Men just att kunna lämna framme. Inte behöva städa undan, inte behöva rädda undan, inga klåfingrar, ingen kompromiss. Ett eget rum, med mina favoritsaker utspridda i en inre ordning. Vi kan kalla det atelje, studio, pysselrum, jag tror jag skulle kalla det mitt flickrum.



3 kommentarer:

  1. Blir så glad att läsa och se vackra bilder!

    SvaraRadera
  2. Ser ljuvligt ut. Vilket ljus. Och vilken fin basker Arne har, helt i linje. Inspirerande, var ordet!

    SvaraRadera
  3. Oj min kommentar verkade inte ha kommit med. Jävligt snygg i alla fall. Det vita pianot!!!! Och så lilla arne förstås. Man smälter.

    SvaraRadera