juni 07, 2012

bara sådär

en röd dag mitt i veckan. Bara det. Efter en veckas konstant regnande var det äntligen uppehåll. Varit en annorlunda omtumlande vecka hemma. Nystart - igen. Vi gick på utflykt, mot Stora skuggan, lämnade kameran hemma för att 'bara vara'. Vykortsvackra bilder överallt, sånt är livet - det är det här som är livet. Vi klappade ponnys och plockade blommor. Så mycket saker man fortfarande upptäcker. I skogskanten fullt av liljekonvaljer. Så mycket vackert här är... Jag knöt på mig löparskorna. Bara det. Såg svagt svagt gula pilar på marken. Och jag följde dem! Bara sådär. Övergav huvudet och litade på mina ben. Genom igenvuxna snår, nya stigar, längs vattnet, det glittrade, och långt långt ut på Djurgården. För varje steg var det kungliga helt och hållet mitt. Över milen, jag har det i mig. Livet. Igår var du helt och hållet mitt. Men jag kan undra över de gula pilarna. Så lätt att fortsätta springa i invanda spår..

Nu är det din tur.

1 kommentar: