juni 19, 2012

flickrum

inte bara oglamouröst att ta med sig jobb hem. Fylla rummet med kläder, skor.. massa fint, utvalt av mig. Hänga upp, hänga om, fundera.. dricka en klunk av vinet, känna in vilken som passar med vilken, så nöjd när allt faller på sin plats. Bygga upp min värld där. Bygga ett flickrum.. Tidigt morgonen efter, kaffe och kreativitet. Och så på kvällen, helt mör av all koncentration. Kaffekoppar och kaos i rummet. Städa bort och sen bara sjunka ner. Rummet är tomt igen. Bilderna visas först i höst. Då vill jag ha något nytt, något mer vill alltid gå framåt. Jobbet är kul när det är mer än bara jobb. När det liksom fyller ut livet. Kvar hemma är kollegans gamla stol. Den är din nu, nästan som en vuxenstol, du fyller redan ut den, oj redan så stor... Undrar vad du ska bli när du blir stor? Ibland kan jag undra vad jag ska bli om jag blir stor.






1 kommentar: