maj 02, 2012

kära fönsterbräda

Vintern har rasat ut, tyvärr gäller inte samma sak för alla dagissjukdomar jag dragits med. Mitt lilla värddjur klarar sig fint, men jag... idag ligger jag under täcket med neddragna persienner. När jag kisar upp mot sovrumsfönstret ser jag orkideéns stänglar i en nästan svart siluett, den omges av ett lugn, ett tag till bara, om en liten stund ska jag dra upp den där persiennen kliva upp och dricka ett glas vatten. Skärpa till mig eller något sådant. Jag är glad att en glimt av försommaren trängs på våra fönsterbrädor, vi har inhandlat nya växter i varje rum och jag går sakta runt bland dem, det snurrar men blommorna lyckas skärpa mina sinnen. Porslinsblomma, oxalis, fredskalla, pelargoner... tillsamans med er är det lite mindre outhärdligt att vara den som blir kvar. Solen är stark där bakom persiennen, för de starka är det där ute livet surrar... Nej, nu ska både ni och jag dricka lite vatten.

och kanske fröså rosenbönor?
plast och mjukt i Arnes rum...
älskar hur en enda pelargonstängel bildar en perfekt liten bukett
..nu kan jag plocka sommaren lång



























5 kommentarer:

  1. Krya på dej! Vackra sommarblommor!Kram

    SvaraRadera
  2. Aj aj, dagisbaciller och dagisvirus gillar vi inte. Krya på dig ordentligt nu! Finfina blommor ni inhandlat. Balkongen ser mysig ut också.
    Kram från oss.

    SvaraRadera
  3. Usch stackare. Men fina blommor och otroligt stilfullt balkongbord och stolar!

    SvaraRadera
  4. Fina! Älskar oxalis. Rädd för att det blir ännu mer så till helgen, att man måste ta in våren istället för att gå ut i den. Burr.

    SvaraRadera
  5. tack fina! balkonginvingning med rosé får ske snarast

    SvaraRadera