maj 08, 2012

blått och vitt

, vad kan man säga om det? Att det är mina favoritfärger just nu. Vitt mot sådär slitet blått, ger mig ett slags lugn. Tidlöst, på det där sättet att tanken kan ströva fritt... När jag ställer in mormors finservis i våra gamla köksluckor, hur de passar så helt perfekt. "Så här kunde det ha varit då." Gav mig kanske ro att sitta ner en lång stund och klippa upp ner upp ner, nu har vår rutiga vaxduk en volangkant. I helgen besökte vi Waldemarsudde och Eugene Janssons blåmålningar. Det blåa och vackra sitter i länge än. Vårhimlen skymtar då och då, med ljusa lätta moln. Föreställer något för dig och det för mig, ger mig ro att bara titta rätt upp. Och det här, vad kan man säga om det? Blev visst bara små blå tankar...

skulle nog vilja ha den här bonaden, att ha bredvid soffan..
undrar om du ser vad jag ser?

4 kommentarer:

  1. Vackra ord och tankar! Kommer snart och får se det vackra tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Fina blåvita bilder Sara!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tryckfelsnisse :) Jättefint! Underbar bild på Arne.

      Radera