oktober 05, 2012

provance, mönster och kryddig mat

vad gillade du för tio år sen? Fem år sedan, och nu? Så kan man tänka om man står inför "djärva val" och är rädd att man dragits med i en trend. För tio år sen, ja på't ungefär, tapetserade pappa upp medaljongtapeter från mönsterpassningshelvetet och jag köpte till samma lägenhet min allra första köksduk. Lökskålen fick jag av tjejen som jag var inneboende hos, lite mer än fem år sedan nu. De hänger med än. Vi är alltså så smått på gång att fixa vårt nya kök. Golvet får sätta stämningen, nya spisen är på väg. Och så det gamla. Matinspirationen börjar komma, jag har alltid gillat mustigt värmande smaker.
Det känns bra i magen.




söt ny flingsaltskopp, inte mitt djärvast köp. Men nästan så den Vill att man ska måla mun och ögon på den.

lite Provence sådär...
bye bye, plattan längst ner till vänster har slutat funka...
vår dockskåpsspis är ett hyfsat djärvt köp. Men älskar ju creméfärg, mässing och att laga mat.                                            
Bara att klippa in rakt ovanför! yippie!!


4 kommentarer:

  1. Roligt att få planera "fundera"! Vi får nog se allt nytt"nästa år". Njuter av att se fina grytan ,blir säkert något gott i den.!

    SvaraRadera
  2. Och den här till att hänga fina kökshanddukar och förkläden på:
    http://www.svenskttenn.se/sv-se/product/ga11709/krok-rosett-massing.aspx

    SvaraRadera