mars 05, 2012

fylla lägenheten med fint

man vill ju börja med finliret på en gång. Kanske därför vi kört våra helger i 180, flyttat runt möbler samtidigt som jag haft bullar i ugnen samtidigt som vi storstädat samtidigt som jag ändå inte kunnat hålla pysselfingrarna i styr ...och vi som gillar att ta det lugnt? I alla fall, när man röjer runt med dammsugaren i alla hörn och vrår, liksom rör vid allt, så är det inte bara det rena som så småningom blänker till. Något mer, odefinierbart men starkt. Husanden håller på att återvända, sa Johan. Jag tittar mig omkring, på det lilla fina som inte funnits förut utan skapats just här, i ett hem som håller på att fyllas och ja, jag tror jag håller med.

pom pom, lite Marie Antoinette?








blommor, behövs ju egentligen inte så mycket mer
pysselbord
som smågodis, jag gjorde armband av dem till ett modejobb
nu har de blivit dina

vi har bestämt oss för familjesoffa, viktigast är fint tyg tycker jag
känner för mönster just nu
Semlor, perfekta från ugnen. I motljus.
precis lärt sig klättra ur spjälsängen-ungen. Försiktig är du med det fina i varje fall



























kom tillbaks nu lilla hus-ande, jag gör fler bullar i ugnen om det är det du vill. Eller ställer fram fler blommor. För när fint för mig är väldigt mycket jätteviktigt, så är hemtrevligt... livsviktigt faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Det händer saker! Längtar att komma och hälsa på! Hoppas semlorna var goda! Det tycker vi härhemma,roligt att få lämna ut recept. Kramar från Mormor och Morfar

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut!
    Kram från oss.

    SvaraRadera