december 07, 2011

flygande gäss

man kunde ju räkna ut med lilltån att även jag skulle bli sjuk. Det finns inte så mycket att göra, idag har jag legat i sängen och kollat igenom hundratals olika tapetmönster. Det snurrar och bränner i mina ögon, när jag var liten och sjuk återkom alltid bilden på stora elefanter som balanserade på en spindeltråd när jag blundade. Alltid samma febriga bild varje gång jag blev sjuk. Nu har den inte kommit på flera år, jag blir fortfarande sjuk men de där återkommande synerna och även mardrömmarna man hade som barn är borta. Puts väck. Bara minnet av dem finns kvar. I stället känner på mig att det snart kommer flyga gäss framför mina febriga ögon. Och kanske senare, i vår nya hall?

1 kommentar:

  1. Krya på dej,Sara! Den är inte rolig Stockholmsbacillen,tur att det är några dagar kvar till jul.Kram från mor och far

    SvaraRadera