augusti 05, 2012

bleknande vykort

, med utsikt över hav. Jag fick min dag. Just nu känns den herre så långt borta, det är som det ska, imorn börjar jag jobba. Känns bra - nästan för bra? Får hoppas jag inte vaknar bakis! Fast klockan är ännu inte mycket, plötsligt har jag slagit mig ner i fåtöljen, romantiserar över tjocka filtar och hett thé rött vin och ... det är som det ska. Jag har strosat runt nere på Fältan. Köpt löpartights och sammetstights. Snabbt och långsamt. Suget efter... för mycket att berätta om just nu, jag sammanfattar med.. "höst". Så går vår semester mot sitt slut, med allt vad det innebär. Men allt som har ett slut.., i min värld är det inte det som är det. En ljuvlig sommarförälskelse, jag reser ifrån dig nu. Något bleknar. Livet känns lite lite tydligare.

sammetssand på Sandhammaren




2 kommentarer:

  1. Vilka bilder! Tänk att få hoppa in i bilden och få vara med! Höst på gång i Jämtland,men hoppas på nån fin bärplockartur. Kram.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Visst känns det skönt när suget efter det vardagliga tar vid. Med allt vad det innebär. Råbiff på Tranan snart? Kram

    SvaraRadera